piątek, 14 września 2018

Liriope

                Kupiłam ją w jakimś centrum ogrodniczym. Według internetowych informacji osiąga 30-45 cm wysokości i tyle samo szerokości. Na zimę zostaje większość liści, które brązowieją i zanikają dopiero pod koniec zimy. Roślina rozrasta się wolno, ale systematycznie. Nadaje się do obwódek i niskich szpalerów, ale też do zadarniania większych powierzchni. U mnie jest już dwa lata i trudno mówić o zadarnianiu, ale w końcu mam tylko dwa egzemplarze. W tym roku trochę odważniej zakwitła. Może więc za rok da z siebie trochę więcej. W tym roku chciałam dosadzić więcej egzemplarzy, ale nie natrafiłam na nią nigdzie. Ponoć to nowość. Jest więc trudno osiągalna, a może znika tak prędko.

1 komentarz:

Tamaryszek pisze...

Liriope spicata jest mało wymagającą rośliną, wiosną zamierzam posadzić w moim zakątku leśnym.