sobota, 15 września 2018

Wiciokrzewy

              Ponoć wiciokrzewy to jedne z najpiękniejszych pnączy. Można je prowadzić przy ogrodzeniach. Ich pędy osiągają nawet kilka metrów długości. Kwitną od maja do października. Niektóre pięknie pachną. Na zimę są stołówką dla ptaków, bo wytwarzają jagody, niestety trujące dla człowieka. Są więc idealne na płot, aby zakryć nieciekawą siatkę. Pożytek będzie miał również sąsiad. Jest wiele odmian. Nie wiem które są moje. Jeden kupiłam, dwa czy trzy zrobiłam odnóżki od zdobycznych pędów. Mam je pierwszy rok, więc z tego pokrycia siatki są słabe efekty, ale mam nadzieję, że będzie lepiej. Ważne że zakwitły. 





2 komentarze:

Tamaryszek pisze...

Ten ostatni wygląda mi na wiciokrzew Dropmore Scarlett.

Elka 123 pisze...

Niestety nie wiem jaki to wiciokrzew.