środa, 27 kwietnia 2022

Mój ogród w ostatnim tygodniu kwietnia

           Kiepsko mi idzie w tym roku praca w ogrodzie. Ciągle jakieś przeszkody, choroby lub inne zdarzenia i ciągle zimno. Wczoraj było ładnie, dzisiaj już zimota. No i straszna susza. Zaczęłam podlewać i zaraz widać więcej kwiatków. Młode dopiero wschodzące roślinki już schną, a co tu mówić o krzewach. Iglaki, rododenddrony, wszystko wysucha. Wyciągnęłam więc  wąż i podlałam. Nawet sucholubne rojniki widać, że zaraz ruszyły. A kwiatków przybywa. Chyba dwa lata temu liczyłam kwitnące hiacynty. Było ich 113 sztuk. Teraz już nie liczę. Raczej napawam się ich zapachem.






              Podobnie było z magnolią. W pierwszym roku nie kwitła, a potem cieszyły pojedyncze kwiaty. Z roku na rok było ich coraz więcej. Teraz już nie do policzenia. Niestety trochę uszkodzone przez zimno.

          Dwa lata temu posadziłam drugą, gwieździstą, a w ubiegłym roku trzecią. Ta ostatnia, biała, ma narazie tylko cztery kwiaty. Miała, bo jeden zmarzł.



                     W pełni kwitnienia są forsycje. Nie bardzo lubię żółcie w ogrodzie, ale na wiosnę to jak słoneczka. Żółte są też kaczeńce, żonkile, pierwiosnki  i narcyze. Potem będą następne







       Z narcyzami tak samo jak z przebiśniegami, nie wiem co się dzieje. Wysadziłam sporo cebul, a kwiatów nie ma. Coś pożarło cebulki chyba, ale bieli się to i owo.



           I czerwieni też.




              Jednak najwięcej i to przez cały rok jest fioletów, różów, niebieskości.










          W tym roku po raz pierwszy zakwitnie pnąca hortensja variegata. Ma pąki. Nabrzmiałe są też pąki lilaków.



              Samosiejki stokrotek i siejące się każde szpary kocimiętki. Pozwalam im na to.


           Pierwsza serduszka z pączkami ukryta wśród iglaków. Pozostałe są jeszcze malutkie.

           Przy wejściu do domu wita migdałek.

         Chociaż wciąż zimno, pomimo, że maj za progiem, ogrodowe show się zaczęło.

1 komentarz:

♥ Łucja-Maria ♥ pisze...

Przepiękny ogród z mnóstwem kwiatów.
Serdecznie pozdrawiam:)